lauantai 2. huhtikuuta 2011

"Smartphone, not Nokia"

Selailin luentomuistiinpanojani digitaalisen markkinoinnin luennoilta. Nyt on pakko blogata yhdestä havainnostani.

Luennoitsijamme Mike Lister esitteli markkinoinnin muutosta viime vuosikymmeninä ja kävimme muutosta läpi erilaisten palveluinnovaatioiden (Facebook, eBay, Twitter, LinkedIn) ja laitteiden (älypuhelimet, iPad ym.) kehitysaskelten kautta.

Herra Lister havainnoillisti minulle (suomalaiselle vaihto-opiskelijalle) monta eri asiaa teknologiamarkkinoiden kehityksestä muutamassa sekunnissa. Hän nimittäin heitti Nokia-merkkisen puhelimensa lattialle säpäleiksi ja kokosi sen uudelleen toimintakuntoon. 

Hän sanoi: "You can see how good the Nokia engineers are with hardware but not with software." 

Seuraavan digitaalisen maailman kehitysaskeleen luennoitsija niputti tokaisuun "Now we are taking a huge leap forward to smartphone, not Nokia".

Lopuksi herra Lister tyytyi toteamaan olevansa vanhempi hajamielinen mies, joka tarvitsee juuri Nokian kaltaista matkapuhelinta - ei liian kallis hukattavaksi, ei liian herkkä tiputettavaksi.

P.S. Nyt ainakin tiedän mihin asiakassegmenttiin Nokia on lyönyt kuin kuuma veitsi voihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti